neprihlásený Piatok, 26. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslava
Faraday Future konkurentom Tesly nebude, má stáť "menej ako 274 tisíc"

Značky: Faraday Futureelektromobily

DSL.sk, 19.1.2017


Prvý produkčný elektromobil FF 91 novovznikajúcej automobilky Faraday Future priamym konkurentom elektromobilov značky Tesla definitívne zrejme nebude, keď sa jeho cena bude nachádzať zrejme vo výrazne vyššom cenovom pásme aj ako SUV Tesla Model X.

Naznačujú to vyjadrenia čínskeho miliardára Jia Yuetinga vlastniaceho čínskeho výrobcu LeEco, ktorý stojí aj za Faraday Future.

Vyššiu cenu naznačovali už pôvodné informácie o parametroch a výbave elektromobilu. Teraz mal Yueting v rozhovore v domácej Číne avizovať cenu elektromobilu na čínskom trhu na menej ako dva milióny čínskych juanov, čo je v prepočte cca 274 tisíc eur respektíve 291 tisíc dolárov. Upozornil na to Electrek.

Samozrejme sa nedá predpokladať, že by Yueting avizoval vyššie cenové pásmo ako nakoniec automobil bude mať.

Yueting mal tiež avizovať, že cena v USA môže byť výrazne odlišná od ceny v Číne. Elektromobil sa má vyrábať v USA, cena v tejto krajine tak bude zrejme nižšia. Nedá sa ale predpokladať, že by bola polovičná alebo ešte nižšia.

FF 91 predstavený na začiatku mesiaca je formou menším SUV, má ale viacero motorov s celkovým maximálnym výkonom 1050 koní respektíve 783 kW a z nuly na 60 míľ za hodinu, cca 96.6 km/h, zrýchli na 2.39 sekundy.

Elektromobil je osadený batériou s kapacitou až 130 kWh a podľa výrobcu má dojazd až viac ako 700 km podľa európskej metodiky NEDC a 608 km podľa americkej metodiky EPA.




FF 91, jeho vysúvateľný Lidar a kamera namiesto spätného zrkadla, kliknite pre zväčšenie (foto: Faraday Future)



Batéria využíva technológiu LG Chem, pričom rýchlosť dobíjania dosahuje až viac ako 805 km dojazdu za hodinu. Domáca dobíjačka na 240 V nabije batériu spolovice za 4.5 hodín.

FF 91 je vybavený množstvom senzorov využiteľných pre samojazdiace funkcie a ďalšie účely. Ako prvý automobil má laserový senzor Lidar, ktorý vytvára 3D model okolia pomocou laseru. Lidar je vysúvací a nachádza sa na prednej kapote. Okrem toho disponuje 10 HD kamerami, 13 radarmi a 12 ultrazvukovými senzormi.

Vozidlo nedisponuje klasickými spätnými zrkadlami, namiesto bočných má kamery a v priestore hlavného vnútorného má displej zobrazujúci naraz obraz z bočných kamier a zadnej kamery.


Propagačné video predstavujúce FF 91 (video: Faraday Future)



Či si samojazdiace funkcie výrobca vyvíja sám alebo využíva softvér od niekoho iného a akými samojazdiacmi funkciami bude disponovať pri príchode na trh nie je jasné. Výrobca zatiaľ avizoval len samostatné zaparkovanie.

FF 91 sa dá v súčasnosti rezervovať za 5 tisíc dolárov, jeho výroba má podľa pôvodného oznámenia automobilky odštartovať už v roku 2018. Faraday Future má zatiaľ podľa informácií Wired zo začiatku mesiaca ale vyrobených len dvanásť demo kusov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte


Diskusia:
                               
 

Akoze chapem ze existuju auta kde pytaju za ne 200 a viac tisic eur, ale tento van pre akcnejsiu mamicku k nim teda patrit nebude.
Ak ano, budem fakt prekvapeny, alebo bude vyzerat uplne inak ako na tichto fotkach.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

svet je zaplaveny peniazmi, lacnymi, cize podla mna bohaci si to kupia len preto, lebo nemaju kam davat prachy.
je to uplne normalne..
to, ze ja alebo ty nemame peniaze, neznamena, ze nie je aspon 10 milion ludi, komu 274 tisic neurobi vacsi prievan v penazenke ako nam 274 eur. len 0,1% z nich by zamestnala tovaren na dekadu.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

ibaze toto je 2. najspatnejsie auto po fiat multipla..
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

ak neratas nissan s cargo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

wow! som myslel, ze Juke je ich najspatnejsie.. ale vidim, ze nikdy nieje nic take spatne, aby to nemohlo byt este spatnejsie :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

som po troch pivach ale toto je smiesne aj bez neho :-D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Na 4 celá devať si mal určite viac ako tri...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Definitívne zrejme.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To by musel byt uzasny pohlad, keby niekde behal majitel so skrabkou na lad a snazil sa po odhadzani snehu oskrabat lad z kamier aj lasera (aby sa vysunul) :-)
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Ľad na laseri sa konkrétne na tomto modele uvoľnuje úderom gumeného kladiva.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

A prečo by sa mal na nich tvoriť ľad???
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Pretoze kym nie je zakonom stanovena moznost vyroby skrabiek vyhradne velkym korporaciam, bola by ina funkcionalita v rozpore s podporou maleho a stredneho podnikania, oficialne vyjadrovanej vladami v clanku explicitne menovanych geopolitickych zoskupeni.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Ty si vyrastal na Madagaskare?
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Ty asi nemas cuvaciu kameru? V zivote som ju od snehu necistil, ani lad z nej neskrabal.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

a ani nepouzil...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

a vyzuva sa ti z kapoty smerom nahor?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ktovie na čo myslí tá blondína pred autom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vyzera ako janka
Odpovedať Hodnotiť:
 

teoria je to pekna, ale majitel takeho auta bude mat (vo svojej vile velkej jak palac) garaz na 4 auta a aj ked niekde ide, nie je odkazany ani v -20C nechavat v destinacii auto vonku

okrem toho moze mat pikolika, ktory mu kompletne pripravene auto pristavi a este aj pooblizuje podrazky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vyhrievanie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

<cite>
...má laserový senzor Lidar, ktorý vytvára 3D model okolia pomocou laseru. Okrem toho disponuje 10 HD kamerami, 13 radarmi a 12 ultrazvukovými senzormi.
</cite>

Sranda, ze na to aby dokazal jazdit clovek, tak na to stacia dve oci. A trochu sluchu a hmatu. A asi 80mld. neuronov.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Zabudol si na diskové pole, kam všetky tie záznamy ukladá.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

2 oci ale nie su dokonale...mozno preto sa stava tolko nehod...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Obavam sa, ze za vacsinou nehod nie je nedokonalost oci. Skor iny organ.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Krásne napísané. :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A gyroskop si nechal kde? bez toho sa zosypes uplne rovnako, ako ked si jebnes flasu vodky. Cize nie, nie je to az take jednoduche. => https://en.wikipedia.org/wiki/Vestibular_system
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tam, kde pracujem, znamená to zväčša kórejský sa tváriaci, v Číne vyrobený, zle napodobeny výrobok inej, zavedené značky s dlhoročným výskumom a progresom. Nikdy by som nedoporucil kúpiť auto značky, ktorá ani neexistuje, naviac ak sľubuje tak progresívny technológie. A ak je vyrábaná a dizajnovana v Číne... Tak by som chcel druhé auto ako náhradné rovno k nemu, aby som mal na com jazdiť, kým Čína bude v servise
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

v service su aj nemecke auta
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

By to mohlo upravovať tlmiace parametre real time, čo by teoreticky mohlo, spolu s ostatnými parametrami jazdy, ako rychlost, smer jazdy, akcelerácia a pod. napr. Pri zistenej nerovnosti zmeniť tuhosť podvozku, ci jednotlivých kolies, náprav. Uz to existuje vo vojenských specialoch. Ale myslím si, že Číňania tam dajú klasické tlmenie, ako poznáme z favorita a lidar bude na okrasu.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Zmena charakteristiky jednotlivych tlmicov nie je az taka novinka, avizoval to Ford:
http://dopice.sk/iYo
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A par rokov pred nim mercedes - v S-classe by to uz malo nejaky ten piatok behat.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A tam to odkukali od sneaking levelujucej dazdovky.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie, odkukali do od sliepky, maju na to reklamu. Jaguar si potom robil z toho srandu.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Na odbornou analyzou korenovych pricin dosiahnutom vysledku expertov na autorske prava, priekazne indikujucom, ze sliepky to tiez len odkukali od dazdoviek a az tie oficialne nemaju oci, samozrejme dodatocne fabulacie vplyv nemaju.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Je načase rozbiť prasiatko ;-D
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

No mne sa náhodou toto autíčko pozdáva..A hlavne jeho parametre.A vyzerá lepšie než tesla.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

na papieri vyzera aj Tesla pekne. Dokonca aj hovno vytlacene cez wifi.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Súhlasím. Ale to tunajším nedovyvinutým it truhlíkom nevysvetlíš.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No mne sa náhodou toto autíčko pozdáva..A hlavne jeho parametre.A vyzerá lepšie než tesla.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Kua.Už mám prichystané kladivo s ktorým tento pojebaný telefón rozjebem.SámSung nikdy viac!Vymaž mi prosím duplikát..
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Podobne by si dopadol keby si si kupil toto auto. :)
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Si myslíš,že tiež by strácalo ťah aj pri plnej baterke?Bo môj mobil robí divy každý deň a to garantovane.Jedinou výhodou sú mechanické tlačítka.A na tie nenechám dopustiť.V práci v rukaviciach mi dotykovka nevyhovuje.Ďalší bude Nokia
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

neviem preco, no ten "design" je cisty Citroen.. fuj
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

hlavne ked to porovnas s krasnymi modelmi Tesly je to hroza...ked vidim Teslu tak si poviem: Thats the fucking future...a toto ked som videl, tak mi to pripomenulo zabudnute vizie buducnosti spred 30 rokov
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Jedna vec je vyrobiť prototyp, ale úplne iná je hromadná výroba. Pravdupovediac ale zatiaľ nemá zďaleka taký imidž a PR ako Tesla. A bohatí zákazníci platia najmä za imidž.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vyzerá ako Nissan Murano
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

To nabijanie doma sa mi akosi nepozdava. Podme sa pozriet na cisla.
za 4,5hodiny sa nabije kapacita 65 KWh.
Za hodinu teda potrebujeme nabijat vykonom 14,4 KW.
Nabijaci napätie je zadanych 240V. Nabijaci prud musi byt teda 60 A. Kto ma doma bezne k dispozicii 60A?
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Ja mám doma 100A zváračku... s tým sa nedá dobiť?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

100A pri akom napati ?
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

100A pri akom prúde?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

100A pri akom kabli ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

100A pri akom tukabli?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kazdy, kto ma rodinny dom. Trojfazovy rozvod su tri fazy po 25A. Dokopy das 75A.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Samozrejme, navyše je to 3x400V. Na baráku som mal 3x35A a elektrický bojler, takže by som zvládol aj dvojnásobok deklarovaného výkonu dobíjania.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a fixnny poplatok bude kolko? 300eur ?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Keď kupujem auto za 200000 tak asi neriešim nejaké fixné poplatky...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Podla clanku odhadujem 274 eur
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ze udavana hodnota je pre US siete, nie nase a ide o 1f hodnotu nie 3f. Takze za nasich podmienok 3x20A (21A).
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

komici, nic viac
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár