neprihlásený Piatok, 19. októbra 2018, dnes má meniny Lukáš   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Reklama "nemáme nič nové" napriek 2x zdraženiu dát je v poriadku, rozhodla AK RPR

Značky: 4kareklamaSlovensko

DSL.sk, 8.12.2017


Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na svojom novembrovom zasadaní opäť riešila aj sťažnosť na reklamu mobilného operátora 4ka, tentokrát na jeho televízny spot v štýle teleshoppingu.

Sťažovateľ namietal proti spotu z kampane označenej "Nič nové", v ktorom explicitne zaznieva "nemáme nič nové". Reklama sa pritom vysiela v čase, keď operátor relatívne veľmi výrazne zvýšil cenu základného balíka dát. Balík GIGA s 1 GB dát vo vlastnej sieti 4ky totiž od 27. októbra zdražil o 100% z jedného na dve eurá.

Podľa sťažovateľa je tak reklama podvodná a neetická.

V tlačovej správe RPR predmetná reklama nie je úplne jasne identifikovaná a nález nie je zatiaľ publikovaný, 4ka má pritom minimálne na YouTube viacero reklám z kampane Nič nové. Popisu ale zodpovedá zrejme spot, ktorý uvádzame nižšie ako prvý.


Zrejme posudzovaný spot z kampane Nič nové (video: 4ka)



Podľa rozhodnutia AK RPR je sťažnosť neopodstatnená, keď operátor v spote konkrétne propagoval cenu volaní a SMS. A tá sa naozaj nezmenila už od spustenia operátora pred dvomi rokmi.

"AK RPR má za to, že reklama sprostredkúva informácie jasným a zrozumiteľným spôsobom a nedomnieva sa. že by priemerný spotrebiteľ mohol byť na základe informácií v reklame uvedený do omylu. Zo spotu je zrejmé, ktorá služba je komunikovaná a jasne z neho vyplýva aj to, že cieľom reklamy v danom prípade nie je propagácia napríklad dátového balíčka, na ktorý poukazuje sťažovateľ," zdôvodňuje AK RPR.






Ďalšie reklamy z kampane Nič nové (video: 4ka)



Sťažnosť na reklamu 4ky riešila AK RPR aj v septembri. V tomto prípade bola sťažnosť namierená proti kontroverznej reklame operátora, keď ten nielenže neupravil svoju ponuku v súlade novými zásadami roamingu a v EÚ vôbec neumožňuje využívať jeho balíčky a služby, v reklame ešte aj propagoval rovnaké podmienky využívania dát v EÚ a v SR s cenou 4 centy za MB.

AK RPR vtedy ale tiež a v tom prípade zrejme pomerne kontroverzne rozhodla, že sťažnosť tiež nebola opodstatnená.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Štátne elektronické služby majú vyzerať rovnako, štát vydal dizajn manuál
Výmena hlavného kľúča Internetu zrejme spôsobila jeden vážny incident
Samsung chystá viaceré QLC a 96-vrstvové SSD
Čínske mesto chce zabezpečiť nočné osvetlenie satelitom
Výrazný pokrok vo výrobe čipov, nasadenie extrémneho ultrafialového svetla
Monitor s pomerom 32 : 9 a 1440p rozlíšením
Certifikáty na eID si hneď od začiatku viac ľudí aktivuje cez Internet
Spoločnosť ARM bude vyvíjať CPU pre servery a ďalšiu infraštruktúru
Nové SSD, výkonný a odolný lacný aj druhý QLC
Reakcia Google na pokutu, jeho aplikácie na Androide budú v EÚ platené


Diskusia:
                               
 

Reklama verne charakterizuje 4ku.
Banda cirkusantov s čínskymi BTS-kami, žijúcej a korumpujucej vládne zákazky ako edunet.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Ktovie aké diery sú v ich firmwari.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

to je teda novy styl reklamy, nemame nic nove, sme stale ti isti kokoti bez progresu a bez inovacii a stale zdrazujeme existujece sluzby.
Odpovedať Známka: 5.9 Hodnotiť:
 

Nič nové. Exkluzivne produkty progres a inovacie priekazne poskytuju v ramci individualneho pristupu kazdy prd na ucte nesledujucim zakaznikom.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to musel byt nehorazny primitiv, co sa stazoval, a dalsi, co placu ze sa zdrazilo z jedneho na dve eura, lebo je to 100%, ale ked im iny operator zdvihne cenu o niekolko eur je to v poriadku, lebo vsak pri 10€ je zdrazenie o 3€ percentualne v poriadku :D
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

To nebol primitív, pretože ti asi uniklo že on sa sťažoval respektíve poukázal na reklamu v ktorej tvrdia že nič nove a popritom zdraželi, je jedno či je zmena o 1 cent alebo 10 eur to je nepodstatne, ide o to že reklama zavádza že nič nove :), podporujem ľudí, ktorí len nevypisujú na nete a plačú ale aj dávajú podnety.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to akoze pocas vysielania takej reklamy je zakazane robit akekolvek firemne zmeny? ani neprijimat novych zakaznikov, lebo by uz mali nieco nove?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Existuje nejaká nie čínska BTS?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

korejská, japonská, s germanskym firmwarom, s francúzskym firmwarom, s UK firmwarom, s USA firmwarom
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

svedska, finska....
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

zapnuta, vypnuta, hospodarova...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Firma sa volá 4ka a reklama je čistá 5ka.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

ja odletim ked si dam dneska sedemnaste bongo
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

sedemnast a choddza zeny,
pohlavie ti bongo zmeni
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Ale no... To sú len také prípady že tranz sa to volá a s bongom to nič nemá.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

tak sa zhulis ze dostanesz toho tranz,
tvojim novym cielom bude stat sa trans.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Your answer shows real ineeeligtncl.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len feťák a narkoman si. Volíš Sulíka s Poliačika.
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

V sulade s genderovym rovnikom je v odbornych textoch pouzivanie extremne kontroverznych terminov ako napriklad "narkoman" ci "otoman", vzhladom k eventualnej zmene pohlavia, oficialne mozne len na epitafoch.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Yup, that'll do it. You have my appaicirteon.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby bol narkoman, volil by počiatka, známeho dílera kokaínu. Keby bol pedofil, richtera. Keby bol zlodej, hocikoho zo smeru. V smeráckej mafii je z čoho vyberať.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Feťák a narkoman je Počiatek.
A radšej budem voliť gayov ako klamára a zlodeja kalinaka a jeho bieleho koňa Fica.
Odpovedať Hodnotiť:
 

RPR nerieši nič. Ja som podal podnet na 4ku za roaming a tiež aj za porušenie VOP pri zdvihnutí ceny 1 GB na 2 eurá zo dňa na deň. Ako moje padanie dopadne to som zvedavý. Viem len toľko, že podaním na roaming sa zaoberať budú, pretože mi prišiel o tom email. Ohľadne zdvihnutia ceny ešte odpoveď nemám.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Uplne ta chapem, ved kdo by vedel vyzit s 5eurovej vyplaty ked 2eura stoji 1GB netu.Inak v Bile maju akciu na maslo mal by si utekat.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

The abtiliy to think like that is always a joy to behold
Odpovedať Hodnotiť:
 

A suseda, že má lepšie auto ako ty, si už udal na ŠTB?
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

Ak má sused lepšie auto, jeho sused má viac možností mať lepšie auto ako on, čím z práva vlastniť a z rovnosti pred zákonom orientacia k udaniu opravnujucej pozicie priekazne jednoznacne vyplýva.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

keď už chceš byť profesionálny podávač podnetov, asi by si si mal najprv zistiť, čo ktorá inštitúcia rieši... podávať podnet za porušenie VOP a za cenu roamingu na radu pre reklamu... to už je teda možno aj na diagnózu.... pre tvoju informáciu existuje aj niečo ako "Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb"
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Tým "Nemáme nič nové" asi mysleli zákazníkov...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

musi jebat
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Reklama presne koresponduje. Nic nove. Biedne pokrytie, biedna stabilita. Nic nove. Odkedy moji rodicia-dedkovci presli napriek mojim upozorneniam do vyhodnej 4ky mam problem sa im vobec dovolat. Bud sa to podari na 2-3. pokus alebo to pocas hovoru zacne vypadavat, alebo sa to celkom zrusi. Peipadne ich nepocut. zadarmo drahe
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:

Pridať komentár