neprihlásený Piatok, 20. júla 2018, dnes má meniny Iľja   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Reklama "nemáme nič nové" napriek 2x zdraženiu dát je v poriadku, rozhodla AK RPR

Značky: 4kareklamaSlovensko

DSL.sk, 8.12.2017


Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na svojom novembrovom zasadaní opäť riešila aj sťažnosť na reklamu mobilného operátora 4ka, tentokrát na jeho televízny spot v štýle teleshoppingu.

Sťažovateľ namietal proti spotu z kampane označenej "Nič nové", v ktorom explicitne zaznieva "nemáme nič nové". Reklama sa pritom vysiela v čase, keď operátor relatívne veľmi výrazne zvýšil cenu základného balíka dát. Balík GIGA s 1 GB dát vo vlastnej sieti 4ky totiž od 27. októbra zdražil o 100% z jedného na dve eurá.

Podľa sťažovateľa je tak reklama podvodná a neetická.

V tlačovej správe RPR predmetná reklama nie je úplne jasne identifikovaná a nález nie je zatiaľ publikovaný, 4ka má pritom minimálne na YouTube viacero reklám z kampane Nič nové. Popisu ale zodpovedá zrejme spot, ktorý uvádzame nižšie ako prvý.


Zrejme posudzovaný spot z kampane Nič nové (video: 4ka)



Podľa rozhodnutia AK RPR je sťažnosť neopodstatnená, keď operátor v spote konkrétne propagoval cenu volaní a SMS. A tá sa naozaj nezmenila už od spustenia operátora pred dvomi rokmi.

"AK RPR má za to, že reklama sprostredkúva informácie jasným a zrozumiteľným spôsobom a nedomnieva sa. že by priemerný spotrebiteľ mohol byť na základe informácií v reklame uvedený do omylu. Zo spotu je zrejmé, ktorá služba je komunikovaná a jasne z neho vyplýva aj to, že cieľom reklamy v danom prípade nie je propagácia napríklad dátového balíčka, na ktorý poukazuje sťažovateľ," zdôvodňuje AK RPR.






Ďalšie reklamy z kampane Nič nové (video: 4ka)



Sťažnosť na reklamu 4ky riešila AK RPR aj v septembri. V tomto prípade bola sťažnosť namierená proti kontroverznej reklame operátora, keď ten nielenže neupravil svoju ponuku v súlade novými zásadami roamingu a v EÚ vôbec neumožňuje využívať jeho balíčky a služby, v reklame ešte aj propagoval rovnaké podmienky využívania dát v EÚ a v SR s cenou 4 centy za MB.

AK RPR vtedy ale tiež a v tom prípade zrejme pomerne kontroverzne rozhodla, že sťažnosť tiež nebola opodstatnená.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Súd zakázal Skylinku vysielať aj Novu a Markízu
SSD požierajú HDD, WD zatvára HDD fabriku a otvára SSD
Opportunity sa ozve až v septembri, NASA ukázala celý Mars v prachu
Slovak Telekom vstúpil do The Linux Foundation
Obnovený seriál Star Wars: The Clone Wars
Najstaršie linuxové distribúcie oslavujú 25 rokov
Pozemský teleskop robí vďaka laserom ostrejšie snímky ako Hubblov teleskop
OpenWrt 18.06 zajtra nečakajte, opäť bol odložený
Windows 10 pridáva podporu pre skokovú sekundu. Spôsobí to problémy?
S novým ochranným sklom môže smartfón bežne padať, prežije 15 pádov


Diskusia:
                               
 

Reklama verne charakterizuje 4ku.
Banda cirkusantov s čínskymi BTS-kami, žijúcej a korumpujucej vládne zákazky ako edunet.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Ktovie aké diery sú v ich firmwari.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

to je teda novy styl reklamy, nemame nic nove, sme stale ti isti kokoti bez progresu a bez inovacii a stale zdrazujeme existujece sluzby.
Odpovedať Známka: 5.9 Hodnotiť:
 

Nič nové. Exkluzivne produkty progres a inovacie priekazne poskytuju v ramci individualneho pristupu kazdy prd na ucte nesledujucim zakaznikom.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to musel byt nehorazny primitiv, co sa stazoval, a dalsi, co placu ze sa zdrazilo z jedneho na dve eura, lebo je to 100%, ale ked im iny operator zdvihne cenu o niekolko eur je to v poriadku, lebo vsak pri 10€ je zdrazenie o 3€ percentualne v poriadku :D
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

To nebol primitív, pretože ti asi uniklo že on sa sťažoval respektíve poukázal na reklamu v ktorej tvrdia že nič nove a popritom zdraželi, je jedno či je zmena o 1 cent alebo 10 eur to je nepodstatne, ide o to že reklama zavádza že nič nove :), podporujem ľudí, ktorí len nevypisujú na nete a plačú ale aj dávajú podnety.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to akoze pocas vysielania takej reklamy je zakazane robit akekolvek firemne zmeny? ani neprijimat novych zakaznikov, lebo by uz mali nieco nove?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Existuje nejaká nie čínska BTS?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

korejská, japonská, s germanskym firmwarom, s francúzskym firmwarom, s UK firmwarom, s USA firmwarom
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

svedska, finska....
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

zapnuta, vypnuta, hospodarova...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Firma sa volá 4ka a reklama je čistá 5ka.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

ja odletim ked si dam dneska sedemnaste bongo
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

sedemnast a choddza zeny,
pohlavie ti bongo zmeni
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Ale no... To sú len také prípady že tranz sa to volá a s bongom to nič nemá.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

tak sa zhulis ze dostanesz toho tranz,
tvojim novym cielom bude stat sa trans.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Your answer shows real ineeeligtncl.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len feťák a narkoman si. Volíš Sulíka s Poliačika.
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

V sulade s genderovym rovnikom je v odbornych textoch pouzivanie extremne kontroverznych terminov ako napriklad "narkoman" ci "otoman", vzhladom k eventualnej zmene pohlavia, oficialne mozne len na epitafoch.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Yup, that'll do it. You have my appaicirteon.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby bol narkoman, volil by počiatka, známeho dílera kokaínu. Keby bol pedofil, richtera. Keby bol zlodej, hocikoho zo smeru. V smeráckej mafii je z čoho vyberať.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Feťák a narkoman je Počiatek.
A radšej budem voliť gayov ako klamára a zlodeja kalinaka a jeho bieleho koňa Fica.
Odpovedať Hodnotiť:
 

RPR nerieši nič. Ja som podal podnet na 4ku za roaming a tiež aj za porušenie VOP pri zdvihnutí ceny 1 GB na 2 eurá zo dňa na deň. Ako moje padanie dopadne to som zvedavý. Viem len toľko, že podaním na roaming sa zaoberať budú, pretože mi prišiel o tom email. Ohľadne zdvihnutia ceny ešte odpoveď nemám.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Uplne ta chapem, ved kdo by vedel vyzit s 5eurovej vyplaty ked 2eura stoji 1GB netu.Inak v Bile maju akciu na maslo mal by si utekat.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

The abtiliy to think like that is always a joy to behold
Odpovedať Hodnotiť:
 

A suseda, že má lepšie auto ako ty, si už udal na ŠTB?
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

Ak má sused lepšie auto, jeho sused má viac možností mať lepšie auto ako on, čím z práva vlastniť a z rovnosti pred zákonom orientacia k udaniu opravnujucej pozicie priekazne jednoznacne vyplýva.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

keď už chceš byť profesionálny podávač podnetov, asi by si si mal najprv zistiť, čo ktorá inštitúcia rieši... podávať podnet za porušenie VOP a za cenu roamingu na radu pre reklamu... to už je teda možno aj na diagnózu.... pre tvoju informáciu existuje aj niečo ako "Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb"
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Tým "Nemáme nič nové" asi mysleli zákazníkov...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

musi jebat
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Reklama presne koresponduje. Nic nove. Biedne pokrytie, biedna stabilita. Nic nove. Odkedy moji rodicia-dedkovci presli napriek mojim upozorneniam do vyhodnej 4ky mam problem sa im vobec dovolat. Bud sa to podari na 2-3. pokus alebo to pocas hovoru zacne vypadavat, alebo sa to celkom zrusi. Peipadne ich nepocut. zadarmo drahe
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:

Pridať komentár