neprihlásený Streda, 26. februára 2020, dnes má meniny Viktor   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Analytik porovnal efektivitu dotácie na elektromobily čo sa týka emisií

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 20.12.2019


Program štátnej dotácie na nákup nových elektromobilov, registrácia do ktorého bola uskutočnená tento týždeň, je z pohľadu znižovania emisií CO2 veľmi drahým spôsobom ako znižovať emisie.

Na základe svojho prepočtu to tvrdí analytik inštitútu INESS Martin Vlachynský.

V rámci dotácií štát poskytne občanom a firmám 6 miliónov eur na nákup nových elektromobilov alebo plug-in hybridov, pričom na elektromobil to bude 8 tisíc eur a na hybrid 5 tisíc eur. Výrazne väčší záujem bol o čisté elektromobily a podľa poradia registrácií záujemcov pôjde absolútna väčšina dotácií na čisté elektromobily, keď z celkového počtu 786 podporených vozidiel má byť 689 elektromobilov a pôjde tak na ne 5.5 miliónov.

Výpočet používa niektoré zjednodušenia, pre komplikovanejší prepočty a ich nízky počet nepočíta s hybridmi, porovnáva údaje o použití konkrétneho modelu elektromobilu a vozidla so spaľovacím motorom a počíta s 200 tisíc kilometrami prejdenými za životnosť vozidla.

Pre vybrané modely Hyundai Ioniq a Hyundai i30 1.4 T-GDi so započítaním emisného nákladu aj na výrobu a likvidáciu vozidiel tak elektromobil za celú životnosť bude viesť k emitovaniu 18 ton CO2 a benzínový model 40 ton. Za dotáciu 8 tisíc eur sa tak ušetrí 22 ton emisií a jedna znížená tona emisií CO2 tak štát bude stáť cca 364 eur.

Emisné povolenky na európskom trhu v súčasnosti stoja 25 eur za tonu, teda zníženie emisií dotáciami elektromobilov bude stáť štát 14-krát viac ako keby kúpil emisné povolenky a nevyužil by ich.

Dotácia má ale samozrejme aj iné aspekty a navyše sa ušetrené emisie CO2 ale aj ďalšie emisie ušetria v prípade dotácií elektromobilov na území Slovenska a predpokladane najviac v slovenských mestách.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Prvé enterprise SSD pre PCI Express 4.0
V Telekome najpredávanejším smartfónom nový model
Sonda na Marse zachytila veľký počet otrasov, o jadre zatiaľ nič nezistila
Najnovšia verzia Windows 10 1909 sa už dostala na druhú pozíciu
K dispozícii 16 GB RAM pre smartfóny
Firefox začal skrývať DNS dotazy pred poskytovateľom pripojenia
Huawei mierne vylepšil skladateľný Mate, odstránil Google a zvýšil cenu
Raspberry Pi 4 má opravenú novú HW verziu
Známy termín príchodu Macu s ARM procesorom
Hotový prvý návrh PCI Express 6.0, 4x rýchlejšej ako PCI Express 4.0


Diskusia:
                               
 

V skutočnosti je to ešte horšie. Pokiaľ nenájdeme lacný a ekologický spôsob výroby elektriny, tak je elektromobil horší k prírode ako spaľovací motor.
Odpovedať Známka: -1.5 Hodnotiť:
 

ved pokojne kup lodny /z lokomotivy/ motor /tie spaluju ten najhorsi a teda najlacnejsi sajrajt/ a z neho vyrabaj elektrinu, este aj emisie budes mat na jednom mieste a lahsie ich vyriesis ako s eqvivalentnym poctom aut ... no a potom sa prejde na slnecnu energiu
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

závidím
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Najlepši hintaký žravý motor primontuvať na eľektromobiľ a eľektrinu súkať rovno do baterkoch. Nemisíš nabíjaťi, eľektriny budeš mať habadej a ešti budeš pekne pufkať.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Čože elektromobil, ale pri porovnani emisií, potrebných na výpočet efektivity, s emisiami bez výpočtu vychádza z delenia nulou priekazne arythmetic overflow.
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

lenze eko-pablbovia toto nechapu a myslia si ze aki su eko
hovori sa ze e-auta nie su v kazdom state rovnako eko, ze zalezi ako sa v danom state vyraba elektrina ... a ze znizenie bude sice lokalne, ale bude v segmente dopravy a podobne kecy ... vacsiu c0c0tinu som v zivote nepocul
uhlikova stopa nepozna nejaky separovany segment dopravy, nepozna statne hranice do boha !
ak niekto bluzni o znizovali uhlikovej stopy, je nutne to robit absolutoristicky (ba az diktaturou) a globalne, pretoze inak to nejde, ale zase ludi k tomu nemozno pronutit - alebo dobrovolnym vzdanim sa pozitkov konzumnej spolocnosti a vsetkych jej vydobytkov za posledne storocie
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

eko bude clovek len vtedy bude chodit uplne nahaty, alebo v obleceni s vlastnosrucne dopestovaneho lanu siateho z neho upradeneho vlakna a utkanej latky a nebude mat na sebe cinske handry dovcelene v ramci celovetovej ekonomiky z druheho konca planety za cenu desattisicov ton CO2, vyrabane cinskych otrokmi za 1 € denne

samozrejme nesmel by vlastnit absolutne ziadnu elektroniku, kedze su v nej li-ion baterie, ktore maju probelm nielen s litiom, ale aj kobaltom a 1/2 celosvetovej produkcie kobaltu je z konga a 1/2 vsetkeho kobaltu co sa vytazi ide do li-ion baterii, takze 1/4 vsetkeho vytazeneho kobaltu v lio-bateriach pochadza z povrchovych bani v kongu, kde decka-otroci skapinaju v toxickom prostredi
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

eko clovek v konecnom dosledku nemoze mat ABSOLUTNE NIC, pretoze COKOLVEK co si sam neurobil od sameho zakladu viac ci menej (aj nechtial a neuvedomujuc si to) totalne parazituje na socialne slabsich, resp. na vrstvach obyvatelstva celych statov a regionov (su tu giganticke skladky zapadneho odpadu nerozvinutych regionoch, kde sa prehrabavaju 5-rocne decka a vtaky)
no a napr. absolutny eko clovek na dochadzanie moze mat akurat tak rozpravkovy lietajuci koberec (ktory by si podobne sam vyrobit), lebo aj zeleznu rudu na bicykel musel niekto vytazit a zelezo vyrobit (= tyzky priemysel a zasvinovanie)

DNES NIE JE MOZNE BYT ABSOLUT-EKO, lebo 99,999% to nevie, znamenalo byt to totiz absolut-total-zero-waste a zero-abuse styl zivota, aky tu bol v uplne samostatnej tlupe pred prvotno-pospolnou revoluciou
Odpovedať Známka: -3.0 Hodnotiť:
 

byt eko neznamena nezit.
Samozrejme, cim viac znizit uhlikovu stopu, aby si co najmenej prispievak ku globalnemu oteplovaniu. To ale neznamena, ze mas spachat (idealne masovu) samovrazdu (aj ked s pohladu prirody to pomoze).
Dovod preco chceme byt eko je, aby na zemi ostali podmienky vhodne na zivot => lepsi/zdravsi zivot. Nerobime eko pre eko...
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

byt eko neznamena nezit - neviem mozno ano, neviem co znamena presne byt eko

ale pokial na prirodu nemame mat ziadne negativne a ani mierne nepriaznive ci vedlajsie ucinky, tak je to velky problem, lebo homo sapiens ma od cias priemyselnej revolucie dost viditelne ucinky a posledne storocie devastacne ucinky

prirode na tejto planete je to v zasade jedno, priblbly paraziticky druh co sa premnozi a vykape, alebo sa sam vykynozi

za 100 milionov rokov po nas nezostane takmer nic, ani len sklo, ktore sa roztavi v subdukcnych zonach a za miliardu rokov po nas neostanu ani miesta so zvysenou koncentraciou radioaktivneho odpadu, lebo miesta uskladnenia sa rozpadnu a odpad sa rovnomerne premiesi zo zemskou korou
99,99% vsetkych ludskych vytvorov zmizne radovo ovela skor ako za sto milionov rokov
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Odstranovanie lokalneho znecistenia ide pre to rovnakym smerom. Hadam nebudes tvrdit, ze je jedno ci sa nasmeruju vsetky vyfuky z fabrik tazkeho spracovania priamo tebe do obyvacky, alebo ci sa nechaju aby svoje znecistenie vypustali v co najredsie osidlenych oblastiach "daleko od ludi". A to tvoja obyvacka nemusi ani predstavovat statnu hranicu ;)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

nepochopil si jadro problemu: tu nejde o to ze kde vyustia kominy z fabrik (lebo z globalneho hladiska je to jedno, aj ked to nie je jedno urbanistickym aglomeraciam), ale ide o to ZE VOBEC EXISTUJU KOMINY FABRIK
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Nejde len o emisie ale aj o to, čo dychas keď vyjdes na ulicu. Keď budú v mestách jazdiť len elektromobily a nech majú aj rovnakú uhlikovu stopu (čo nemajú) tak stále to bude lepšie ako teraz.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Byť eko znamená myslieť na druhých. Tým, že sa budeš voziť v elektromobie myslíš zase len na seba.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

No a? Planeta so zabehnutou potravinovou pyramidou redukuje i povinnost myslieť na druhých interne priekazne na sex a zranicu.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

skôr tým prispieva okoliu, ako sebe
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie je pravda. Ten, čo sa vozí na elektromobile, myslí na tých, čo jazdia ZA NÍM. Vodič elektromobilu dýcha výfuky tých, čo idú pred ním, zo svojich nulových emisií nemá za jazdy žiadny úžitok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

predstavujem si gigantické skládky, na ktorých sa prehrabujú 5 ročné vtáky, ale uniká mi pointa - prečo?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Pozeras sa na to zle. Nastim ti do bazena. NA jednom konci, kde stim, budes plavat ty a na druhom konci niekto dalsi. Ten na druhom konci ma nastate v bazene sice na objem rovnako, ale neserie ho to tak ako teba, lebo lokalna koncentracia. On to nepocituje vobec ty ano. EV zmysel samozrejme maju a ano maju vyfuk v elektrarni, takze pomerne je v ovzdusi rovnako bordelu, ale je koncentrovany inde - a to je podstatne. Netreba predtym zatvarat oci a tvarit sa ako je to zelene, ale prinosne to samozrejme je.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

detto to iste co vyssie, nepochopil si jadro problemu: tu nejde o to ze kde sa sti do bazena (pretoze v globale je to jedno, aj ked lokalne to (ale iba po isty cas) nie je jedno) ale ide o to ze VOBEC EXISTUJE NEJAKE STANIE DO BAZENA
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Globálne to je síce jedno, ale napríklad miliónom ľudí v Dillí to nie je jedno a určite by radšej dýchali vzduch v Terchovej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dalsia typicka zalezitost. Kazdy rozobera to, ako sa meni ekologickost eaut podla toho, v akych podmienkach jazdia.
Ano, mas pravdu - je v tom rozdiel. V Saudsej Arabii kde 92% elektriny maju z ropy a zemneho plynu je asi kontraproduktivne jazdit eautami, ale inde (hlavne u nas v EU mozno mimo Polska) to nie je tak vyznamny vplyv.
Na co ale vsetci zabudaju, ze benzin/nafta sama nevybublava priamo na benzinovych staniciach. Stavba ropnych plosin, ich prevadzka, sposob tazby (niektore su vyslovene skodlive pre svoje okolie), spracovanie, prevoz (lode aj kamiony), potom rozne poruchy a ekologicke katastrofi co sposobuju... Nie su veci ktore by sa mali zabudat, lenze anti-eko pablbovia toto nechapu ;)
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Katastrofi.To je niečo,ako Wi-Fi,Lo-Fi a Hi-Fi?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Davam plus za gramatiku "ze aki su eko".
Lokalne zlepsenie kvality vzduchu ma vsak zmysel. CO2 je jasna vec, tam lokalitanezohrava ulohu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie, nie je. Pretože sme nenašli lacný a ekologický spôsob ťažby, rafinácie a dopravy ropných produktov.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Dalsi odbornik na Elektinu a hadaj co pohana toto na com pises tie priblble statusy, zaujimave ze kym tu neboli El auta nikomu nevadi ze doluje Bitcoiny a mina elektrinu a cele domacnosti bezia asi tiez na vzduch ... porozmyslaj najprv ked nieco napises potom znova a znova az kym prijdes na to ze ta myslienka je uplna blbost.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Dalsi mudry Slovak ktory by mal ist poradit vsetkym technologickym firmam!

Odpoved nie, nie je to tak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby sme sa viac zaoberali takymito vypoctami, najma v pripade ze su platene z nasich dani...

Celkom sa mi v tomto smere paci iniciativa Efektivny altruizmus.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsetko co je EKO, je drahsie. Ekologicky cistiaci prasok je drahsi, ekologicke auta su drahsie, ekologicke elektrarne vyrabaju energiu drahsie, ekologicka zelenina aj ovocie su drahsie, atd..
Prinos ekologicky vytvorenych veci v porovnani s neekologicky je velmi diskutabilny, lebo zvacsa na konci tohto eko retazca sa to likviduje neekologicky a drahsie :)

Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Tiez je rozdiel medzi skutocne ekologickym a prezentovanym ako ekologicky.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

vsetko co je akoze "EKO" je nielen drahsie, ale v uplne konecnom dosledku je to este menej "EKO", lebo to este viac podporuje dnesnu konzumnu spolocnost

je to ako hasit specialny druh poziaru vodou, taky co sa nemoze hasit vodou a cudovat sa preco poziat neuticha, prave naopak
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

pjetro, fyzika ti ide, ale k tejto teme tu zadrbavas diskusiu velmi chabymi prispevkami. totalne uleteny argument, ze ked je nieci drahsie tak to podpruje konzum. wtf. ked si kupim drahsi ekologicky praci prostriedok alebo drahsie ekologicke paradajky, tak preto, lebo vyrobne procesy su napr. narocnejsie, zdlhavejsie a menej efektivne z urciteho pohladu. neznamena to, ze len preto ze je to eko, zacnem viac prat alebo zrat paradajky. konzum je kupovanie/vyrabanie zbytocnych veci najlepsie este k tomu vo velkom. nevraviac o tom, ze ked je nieco drahsie mozes si toho dovolit menej. konzum je o tom, ze je vsetko lacne, rozumej nekvalitne/neekologicke, ale mozes si toho dovolit vela a praveze naopak, keby to bolo drahsie, tak si to mozno ani nekupis. eko ma praveze opacny potencial - t.j. zvysovanim ceny znizis spotrebu.

Odpovedať Hodnotiť:
 

suhlasim akurat tak s tym, ze je problem, ked je nieco akoze eko. to je ale potom klasicky podvod ako podvod v hociktorej inej oblasti a preto to nie je prilis relevantne k diskusii o tom, preco je dobre byt ekologicky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ono je to este horsie s CO2 na tie elektroautka. Vo vypocte by mal byt zaocitany celkovy objem emisii elektroauta, nie len co sa tyka vyroby, ale aj prevadzky, likvidacie (zevraj zhodnocovanie odpadu o ktorom nik nic nevie) a zrovna tak tazba surovin na tie baterie. Mimochodom, nemci uz stavaju bateriove velkokapacitne uloziska el. energie, takze potrebne je zapocitat aj efektivitu dobijania a prenosu el. energie. Mne to pride ako totalna blbost, kde sa problem emisii presuva zas niekam inam, mimo kapitalisticke staty, a doplatia na to zas len vo svete zaostalejsie staty kde kapitalisti sa spravaju ako lucne kobylky, vsak potom zarobene, zbalia kufre, idu dalej…
Odpovedať Známka: -3.0 Hodnotiť:
 

Takze pre elektro auta zapocitas tazenie vyrobu a prenos energie a do benzinoveho zapocitas len auto hej?

Alebo do benzinovych emisii pridas aj emisie:
1. Geologickeho prieskumu, postavenie ropnej plosiny, tazenie ropy, prevoz do rafinarie, spracovanie, skladovanie, prevoz na benzinku, natankovanie, "obcasne" vyliatia ropy z lodi, ropovodov a ich cistenie
2. Vyroba, emisie a likvidacia lodi, ropovodov, kamionov, a celych benziniek ktore ti ten benzin zaistia
3. Vyroba, emisie a likvidacia benzinoveho auta

Vacsiu sprostost som davno nepocul... ignorujes prevazanie ropy cez pol sveta aby si natankoval ale elektro auto je zle lebo sa musi nieco niekde tazit :D
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

komplexnych analyz a porovnani e-aut a fosilakov bolo urobenych viacej (od samotnej tazby a vyroby surovin, vyroby komponentov aut, celkova logistika, vyroba a kompletizacia aut, ich prevadzka a posmrtny zivot)

pri ziadnom porovnani e-aut a fosilakov nevysli e-auta ako vitazi hned pri kupe, ze wooow: kupis a s najazdom 0 km si absolut brutal eko-king ako keby to e-auto vyrastlo na strome a nabijac ho po nociach zlozitym mechanizmom na baze bambudovych klukovych hriedelov, kladiek a kolies (pretoze ked uz o tom EKO: ani ta vrtula veternej elektratne nevyrastla ako ten bambus)

po istom pocte najazdenych kilometrov rozne analyzy davaju viac EKO vyznamu e-autam, ale to nie je exaktny vypocet, existuju desiatky a desiatky a desiatky premennych s ktorymi treba nejako ratat a hoci by bola kazda iba s odchylkou 1%, v konecnom dosledku spravia odchylku 50% a nas odhad EKO-logickosti je tak orientacny, ze moze byt az nespravny
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Samozrejme to je pravda.
Eko auta mozu byt viac eko ovela skor nie len neskor...

Nehovoriac o tom, ze benzinove auta tu uz "nejake to storocie" zlepsujeme a v niektorych oblastiach uz narazame na fyzikalne limity (spalovaci motor = adiabaticky proces = pri teplotach ktore pouzivame mas max teoreticky vykon co mozes ziskat co je ovela menej ako bezny elektromotor). Za to pri eautach mas priestor (dokonca vyslovene predpoklad) na zlepsovanie velmi vyznamny (otazka je potom uz len zdroj E - ci sa skor zlepsi vodik, baterie, kapacitory, alebo sa najde nieco uplne ine)...
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Mna by len zaujimalo ktora z tych analyz zaratala rata aj s dopadmi, ako su slovenskymi majstri, co si sami menia olej a potom ho vydrbu za dedinou do divokej skladky.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

s takom fenomenom myslim ziadne porovnanie nerata
Odpovedať Hodnotiť:
 

To by ziadny nespravil, je to neekonomicke treba spalit v peci apsoň mas teplo. A tych par karciogenov sa zanedba ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ropovod Družba znaeš? Ten postavili tí zlí komunisti.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Je to jednoduche.
Nejde o planetu, tlacenie na vsetko drahe eko je len o zvysovani rastu ekonomiky. Cize ide zas a znova o peniaze.
Planetu kaslat.
Tipek spocital dobre, akurat by sa zislo doplnit kolko co2 produkuje vyroba baterii. Myslim ze zrazu by to porovnanie vyslo trochu inak.
A tak je to s vrtulami a ftv elektrarnami.

Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

OTazka pre analyzu je, ci sa nebude CO2 pocitat ako komodita v lokalnych podmienkach. Takze na prvy pohlad sice je to x krat drahsie, ale zavisi od roznych faktorov v danom mieste. Ekvivalent napriklad ku klime v roznych budovach. Pozadovany efekt je rovnaka teplota vzduchu v danych priestoroch, v kancelarskej budove s dobrym navrhom to bude stat x, v presklenej budove to bude nasobok a ak chces udrzat klimu v plechovej bude s nejakymi pecami vo vyrobe, tak sa nedoplatis a ani to nedosiahnes nech bude robit co chces. Preto je primarne potrebne si urcit nejake ciele. Ak je za ciel znizovanie CO2, tak nakupom emisnej povolenky ziskame sice priestor, ale neznizi sa nic. ALe pravdou je , ze ak niekam dotacia ist mala, tak do infrastruktury.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

za kazdym problemom na slovensku hladaj nosatu kurvu
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Mohli by ešte takto prepočítať aj program štátnej dotácie uhoľnej elektrárne Nováky?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Uholna elektraren Novaky je v principe len prerastena UPS-ka pre Slovalco.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mna by len zaujimalo, komu platime za to CO2.
A ked uz za CO2, preco nie aj za ine ovela nebezpecnejsie oxidy?
A kedy uz zacneme platit aj za kyslik?
To este nikomu nenapadlo zaviest kyslikovu dan?

Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Pretože práve CO2 (a iné skleníkové plyny) spôsobuje globálne otepľovanie?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Ano, a teda preco este neplatime aj za dychanie?
Vypustame kopu co2 z ust a to treba zarazit!!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Elektrina bude z TOKAMAKov, takže bude čistá. A naučíme sa aj vyrábať batérie bez kobaltu. Chce to len čas. Teraz málo investujeme do vývoja batérií, lebo nie sú nabíjacie stanice a naopak. Ak to dostaneme na nad kritickú úroveň, pôjde to samo. A na to sú tie dotácie.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

aspon jeden normalny prispevok +. Smutne je zenamiesto pumpovania penazi uniou cisto do technologii a prace na to napojene nam akurat tak zdrazuju strechu nad hlavou... Jeden cisto vedecky ITER je zalostne malo a vyvoj a vyskum baterii v europe daleko za cinou a statmi...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

zrušme celý štát ..stačia nám na všetko analytyci z INESS, naše vedmy :D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A ako to je s tymi co2 povolenkami? Ono to niekto pocita emisie vsetkych aut v krajine za rok? Podla km a typu motora? A nam by to teraz vychadzalo, nejak zle, ze chcel stat dotaciou emisie znizit? Lebo ak to nebol ucel dotacie, tak analytik len zabil cas...
Odpovedať Hodnotiť:
 

stat chce znizit emisie, lebo mama Merkel je pica.
thats all...

keby ta zaujimalo porovnanie elektro vs benzin, a teda, podla krajin, kolko litrobv benzinu by si musel spalit na 100 km, keby si sa chcel vyrovnat cistej elektrike - chod https://dopice.sk/nPB

Odpovedať Hodnotiť:
 

Ide len o biznis.Ľudia v EU sa mali pomerne dobre,nepotrebovali sme všetci nové autá,lebo aj staršie nám bez problémov fungujú..Preto STK každý rok a Eko-Bio buzerácie.Kupujte,kupujte.Keď nepotrebujete,tak vám to nariadime!Demokracia :)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Svet este len caka na objavenie (premenu) volnej energie z prirody,slnko,elektrina,ci vodik je len medzistupen,ktory potrva viac ako 500 rokov,takze otazka volnej energie nas dnes nemusi vobec trapit

Odpovedať Hodnotiť:
 

Uniká vám pointa... Akýkoľvek prepočet je blbosť. Dotácie tohto typu slúžia na naštartovanie odvetvia, lebo momentálne je to začarovaný kruh. Málo elektro áut, málo nabíjacích staníc, kým nebude viac áut, nebude viac staníc... A kým je málo staníc, taketo auto si kúpi fakt len fanúšik, ktorý ešte k tomu musí mať na to peniaze, lebo stale sú drahšie ako klasické autá. Ano vsetko by sa to casom same vyriešilo, ale dotácia to práve urýchli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

minuly pondelok po spusteni webu na dotacie na e-auta ,za necele 4 minuty bolo 6 milonov euro minutych na dotacie a ziadosti bolo evidovanych 8000 tskze da vsetkym ziadatelom dotacia ani neusla,cize zaujem bol enormny,tak isto svet je uplne inde,ako su tito zaprdeni ludia na dsl i z ich nazormi
Odpovedať Hodnotiť:
 

1, sa pojeb.
2, elektrokokotina sa hodi do mesta, najma ak dlhsiu dobu stojis na nejakom stanovisku a potom rozvazas naklad niekde blizko... a tedka sa zamysli, kto takto robi a kto ma dost znacne obmedzenia z hladiska zivotnosti auta.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1. nebud 100 za opicami
2. alebo vies co,zostan radsie v bude o)))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak štát či EK chcú bojovať s emisiami, jedným zo spôsobov je nekupovať nenažraný operačný systém, ktorý vyžaduje novší hardvér.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár