neprihlásený Streda, 24. apríla 2024, dnes má meniny Juraj
Kežmarok kúpil pre políciu elektromobil za 35.7 tisíc

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 28.10.2021


Mesto Kežmarok zakúpilo pre svoju mestskú políciu SUV elektromobil Škoda Enyaq iV 50 v cene až 35.7 tisíc eur.

Mesto o tom informovalo dnes zároveň s odovzdaním vozidla do služieb mestskej polície.

Vozidlo má motor s výkonom 109 kW a batériu s kapacitou 55 kWh. Podľa informácií mesta je dojazd na jedno nabitie 380 kilometrov, podľa informácií na stránkach automobilky je kombinovaný WLTP dojazd verzie s takýmto motorom a batériou 351 až 362 km.

Podľa informácií mesta pre agentúru SITA mestská polícia najazdí denne asi 70 km, na jedno nabitie batérie tak bude môcť jazdiť približne päť dní.

Nabitie batérie 50 kW nabíjačkou na 80% trvá podľa Škody 53 minút, nabitie 7.2 kW nabíjačkou na 100% trvá 7.5 hodín.

Prevádzka elektromobilu bude podľa mesta o 70% lacnejšia oproti vozidlám so spaľovacím motorom.

Na Slovensku sa zatiaľ predáva pomerne málo čistých elektromobilov v porovnaní s európskymi krajinami v popredí rebríčka predávaných elektromobilov. Podľa štatistiky združenia výrobcov ACEA bolo na Slovensku zaregistrovaných v prvých troch štvrťrokoch tohto roka 715 nových elektromobilov, v EÚ spolu s ďalšími významnými európskymi krajinami to bolo 801 tisíc.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia
Skylink zvažuje sprístupnenie Live TV pre Linux s nižším rozlíšením
Qualcomm uvedie nový CPU pre notebooky v stredu, bude mať aj nižšiu verziu
Android prešiel na lepší SW dekóder AV1, umožní prehrávať AV1 videá na viac smartfónoch
Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu


Diskusia:
                               
 

Elektrické autá sú super... 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné benzínové autá. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u benzínových áut. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Nabíjanie trvá oveľa dlhšie ako natankovanie benzínu... Len somár by si to kúpil.
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

ale nesmrdia ako smradochy benzinaky a naftaky raz som sa takto prechadzal popri ceste a musel som si dat rusko taky smrad bol od tych smradochov benzinakov a naftakov az som skoro odpadol
Odpovedať Známka: -2.8 Hodnotiť:
 

Ale ked to zacne horiem hmmmm ta aroma a tie nasobky vody potrebne na uhasenie a potom neustale tlenie. No prosto dokonale :)
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

ked zahori auto tak sa tiez zenie z neho aroma? da sa uhasit? alebo vybuchne?

si iba tupy troll
Odpovedať Známka: -1.9 Hodnotiť:
 

A viete kto sa bude v tom aute vyvazat? Kezmarski kriminalnici... predpokladam ze v Kezmarku stupne drobna kriminalita, aby sa nasa marginalizovana a neprisposobiva mensina povozila v elektroaticku.. nechcem vediet ako to bude zablsene..
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Nie budú ich na ňom naháňať a potom ich nahádžu do vozíka.
Podľa mňa by v KK stačili elektro bicykle a bičík, ktorým by šibali kriminálnikov, aby rovno ťahali.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Cele to je pitsovina, vsetci co sleduju Luzifcaka predsa vedia, ze Kezmarok neexistuje a teda je NULITNY !
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

a preto na východe nič nie je a hlavne tam nie je Késmárk.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aké vozenie sa?
Treba ich zapriahnuť a zapnúť rekuperáciu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemusis sa nam na konci tvojho prispevku predstavovat :)

Faktom je, ze elektroauta nie su o nic ekologickejsie ako bezne auta. Ano neprdkaju v meste, ale ich vyfuk je pri najblizsej fosilnej elektrarni a vyrobia baterie a ich nasledna nerecyklacia sa vyrovna desiatkam ak nie stovkam tisic kilometrov paliv.
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

Bla bla.. aký je energeticky mix v eu s na Slovensku? Tak netrolujte.. aj keby bolo 100 percent energie z uhlia, je to lepšie sústrediť do komína elektrárne ako dýchať v mestách z výfukov... a batérie z elektromobilov sa recykluju v súčasnosti na 98 percent, ale je pravda, že na svk veľký závod na recykláciu bateriek z elektromobilov nie je.. lebo pri takých tupcoch a trolloch ako vy nie je zatiaľ čo recyklovať
Odpovedať Známka: -3.5 Hodnotiť:
 

Dobre, spýtam sa ťa, keď nahradíme všetky autá elektrikou, utiahne to naša sieť alebo nie?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

utiahne
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

A v Petrzalke bude v noci z kazdeho okna vysiet kabel na nabijanie? Hlupacik...
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Nechaj tak: ak ty nie si dost inteligentny na to, aby si si predstavil ine, zmysluplne riesenie, nechaj tak - ini ludia na to pridu, aj za teba... Netrap sa tym.
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

Ty nechaj tak. Vyfantaziroval si si skokovy posun vo vedeckom pokroku, aby si dalej mohol snivat o svoje utopickej buducnosti. Tak ale svet a realita nefunguje.

Faktom je, ze ty nie si dost inteligentny, aby si vnimal komplexnost uskali tejto problematiky. Skomne si dovolim tipnut, ze si tupy kokot, ktory vie o danej teme dokopy hovno. Pri sofistikovanejsej diskusii k tebe sa okamzite uchylis k argumentom ad hominem, slamenemu starsiakovi a dalsim argumentacnym faulom. A to jednoducho preto, ze si hlupak ktory ma absolutne nedostatocnu znalostnu bazu
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

povedat, ze utiahne a nedodat jednym dychom, ze to je za podmienky zasadnych zmien v terajsom fungovani a vaznych obmedzeni z teba robi obycajneho tupeho kokota.

odpoved je NEUTIAHNE, ak sa zasadne nezmeni system fungujuci teraz. a ano sucastou zmien o ktorych sa uz oficialne diskutovalo je, ze ti napr. moze byt odoprety pristup k elektrine ked to prenosova sustava nebude zladat.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Jasne, ze neutiahne. Aj pri prvych automobiloch najprv benzinky na kazdom rohu postavili az potom auta zacali vyrabat. A samozrejme u nas je to tak, ze zazobani slovaci urychlene vsetci naraz vykupia celu produkciu elektromobilov na sto rokov dopredu aby mohli nariekat ze to nemaju kde nabijat.

Bohuzial/nastastie (podla citatela) elektroauta sa budu cim dalej viac kupovat a postupne k tomu budu cim dalej viac pribudat nabijacie stanice, az ich raz bude malo, tak sa pristavia nove, az nebude stihat distribucia ele, tak sa donej zainvestuje, co zvihne cenu el. a tak dalej dokola az raz ska-pes.

8-p
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Bla bla bla... Obhajujes si tu svoju kratkozraku viziu bez argumentov. Energeticky mix v EU sa ukazuje ako obrovsky a do buducna neudrzatelny problem.

Tvoje arbitrarne tvrdenie o sustredeni do komina z elektrarne je opat hlupe kratkozrake a nepravdive tvrdenie bez podkladov. Uplne ignorujes fakt, ze moderne spalovacie motory su RELATIVNE vysoko efektivne a pomerne ekologicke.

Ignorujes obrovske komplikacie spojene spojene s vyrobou elektrickej energie, jej uskladnenim a distribuciou v pripade masivnej elektromobility. Je to komplex problemov, ktory zatial nie je rozumne dorieseny.


Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Moderné? Myslíš tie, ktoré majú ledva 40% účinnosť? Hmm... no tak poďme z nich vyrobiť motory s aspoň 95% účinnosťou!
To sa však už sotva niekomu podarí. Elektromotor to dokáže, ale nič viac.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Ucinnost elektromotora je sice vysoka, ale straty v bateriach pri nabijani, uskladneni uz tak dobre nie su.
A pokial sa vezme v uvahu vyroba eletriny, realne uz sa zacne dostavat na uroven spalovacich motorov.
AK by existovala krabicka studenej fuzie, taka cierna skrinka, co ma dajme tomu 50kg, z toho ide par dratov do motora, bez nabijania a doplnania paliva to vydrzi 10 rokov, tak na paradu. Ale baterky , to je ciste zlo.

Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ten heft o recyklovani baterii na 98% je opat absolutna kokotina, nieco co si vytrhol z kontextu. Napriklad absolutne ignorujes vazne negativne dopady tazby litia, po je logicky zvyseny dopyt.

Pozeras sa na vec jednostranne, ohybas si realitu a fakty aby to vyhovovalo tvojmu svetonazoru. Keby si sa na problem pozrel komplexne, mal by si vaznejsie pochybnosti a vyhrady k moznostiam masivneho nasadenia elektromobility bez toho, aby zaroven intenzivne investoval a rozvijal dalsie suvisiace opatrenia.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

energetický mix je len jeden článok z celého problému,
skús si zistiť u distribučky (ZSD,SSD,VSD) kde ti umožnia odber napr. 250kVA a viac pre nabíjačku,
Terajšie PHM majú "výhodu" že ju cisterna dovezie skoro do každej diery, skús podobné množstvo energie opakovane prenášať z elektrárne do nabíjačky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

áno benzinak sa da uhasit .. netreba ho na 24 hodin polozit do kontajnera plného vody...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Vieš o tom figu borovú. Skús poprosiť nejakého hasiča nech ti vysvetlí aký je rozdiel medzi požiarom bežného auta a elektro. Nezabudni sa ho potom ešte opýtať aj aký je rozdiel v hasení bežného auta a elektro.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

najdi si videa aky problem je uhasit elektromobil, hlupacik.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

smrdi milionkrat tolko lebo ta elektrika do toho ide 40% z uhlia. su to kachle horsie ako diesle.
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

najprv si zisti kolko elektriky sa na SK vyrobi z uhlia a potom pis kktiny

https://app.electricitymap.org/zone/SK
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

skôr by som poukázal na to, že elektrická energia sa dá vyrábať aj podstatne čistejším spôsobom (jadro) ako spaľovaním uhlia, len stačí chcieť, ale spaľovací motor už čistejší nebude...
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Vyrábať sa dá rôzne, ale skladovať je ju ťažko. Nenaberieš si ju ako naftu alebo uhlie. Takže budeš spaľovať uhlie alebo plyn kvôli elektrine.. To už pohon priamo spaľovaním plynu je oveľa čistejší.

Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

spomínať skladovanie alebo vykrývanie rozdielov v elektrickej sústave a nespomenúť VE Čierny Váh?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Nízka energetická hustota.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ono ked by orban priznal debilinu ze sa nedostavalo Nagymaros a hecol sa, veci by mohli byt inak.
To on zasa radsej investuje na slovensku ....
Odpovedať Hodnotiť:
 

skús si zistiť kto má "vybúkovaný" celý Čierny Váh, Slovensko to teda nie je milý pane
Odpovedať Hodnotiť:
 

To čo je za blbosť??
To koľkože tej elektriny dovážame??
A furt nie a nie dokončiť Mochovce??
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A čo si myslíš, že ako sa vyrába elektrina? Tam to vždy iba vonia a nežiari.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A? Šak kúpil len jedno, takže preň priekazne nič z toho neplatí.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ja si takyto brak idem kupit... pretoze ma nebavi furt tankovat na pumpe a riesit ze musim zajst este na pumpu aby som rano dosiel... EV si natankujem kazdy den v gatazi do plna viem ze v meste nenabeham nikdy viac ako 150km... + nemusim cakat kym sa zohreje motor... ticho... zrychlenie stare auta su proste stare.... samozjrejme ze mam este naftovu galaxiu na dlhsie cesty...

Odpovedať Známka: 3.4 Hodnotiť:
 

Ty si inak pošahaný!
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

A stale je na tom ocividne lepsie nez ty.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

dnes už ani tie dlhé trasy nie sú problém, ak nechodíš každý druhý deň. prvých 400km nabiješ doma, potom 250km za 10 minút. 900km s 20 minútovým státim - to je porovnateľné s prestávkami v spaľovacom aute. A pokiaľ je pre niekoho dealbreaker tých 20 minút 2 krát do roka, tak sa potom divím, prečo nechodí lietadlom
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Ktore EV ma dojazd 900km?
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

400 z domu + 10minut na 250 + 10 minut na 250 = 900km a 20 minut statia. Chces si na to zobrat kalkulacku?
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Problem je, ze je to 20 min tankovania, nie statia. Takze ak by doprava mala zostat, potrebujes 4x viac stojanov. To je nerealne. Cena aut pojde hore, dostupnost silno klesne. Alternativa su elektrifikovane vlaky. Ktovie kolko km sa elektrifikovalo trati za poslednych 30 rokov na slovensku.

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nejako zabúdate na nabíjanie doma.. všetci rezidenti v domoch môžu veľmi pohodlné nabíjať na vlastnom pozemku s minimálnou investíciou.. ti veru nebudú potrebovať stojan na pumpe.. na druhej strane postaviť nabíjačku pre elektromobily je výrazne ľahšie ako pumpu na tekuté palivo..
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

Kolko ludi byva v rodinnych domoch vs v panelakoch? Ci si natiahne kazdy v Petrzalke kabel z okna? A co prenosova sustava??
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Presne tak. Na druhej strane, objektívna oprávnenosť obáv nestojí na tom, že sa v odbore kokot vyznám, čo postačujúco priekazne implikuje oprávnenosť subjektívnej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tupe zmyslanie odtrhnute od reality.

"všetci rezidenti v domoch môžu veľmi pohodlné nabíjať na vlastnom pozemku s minimálnou investíciou.." To mozno plati teraz, aj ked zasa nie tak jednoducho ako tu vypisujes. Cosi ine je to teraz, ked je 1 elektromobil na 100 domov. Nieco uplne ine to bude, ked ich bude mat 50%+ domacnosti.

"na druhej strane postaviť nabíjačku pre elektromobily je výrazne ľahšie" Toto je zasa take primitivne vyjadrenie bez kontextu. Na jednej strane mas pravdu, nadruhej vlastne ani nie. Predpokladam, ze tvoja predstava postavenia nabijacky na elektromobily je: najdem nablizsi stoziar vysokonapatoveho vedenia, potiahnem kabel, vyhodim na cestu par predlzovaciek a nabijacia stanica je na svete...

s tymito nekompletnymi a od reality odtrhnutymi argumentami chod do prdele
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

skús si zistiť u svojej distribučky (ZSD,SSD,VSD,....) kde ti je schopná dodať napr. 250kVA aby si si postavil tú vysnívanú nabíjačku a prečo musia nabíjačky v niektorých častiach miest kombinovať svoje napájanie (vlastné akumulátory, solar a ešte distribučná sústava) t.j. keď svieti slniečko max. 20kW vyrobia zo slnka, 80kW potiahnu z distribučnej sústavy a všetky výkyvy, nedostatky musia ťahať vlastné aku. Kde je tam potom efektivita keď najprv dobiješ jedno aku aby si potom nabíjal elektromobil.

Odpovedať Hodnotiť:
 

250km za 10 minut. Tak urciteeeee - prikon tej nabijacky je potom kolko 500kW/1000kW? A cena snad vyssia ako paliva.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

nie
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ok, 10 minút. To je teoreticky 6 áut za hodinu, ďalej kalkulačku už ani netreba.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ty máč vždy toľko rozumu, všetci sú uji a čo ja viem čo, všetko máš ľavou zadnou už dávno poriešené, ešte aj očkovanie propaguješ a tých čo nie sú sú podľa Teba iba úplní tupci, že Ty už dávno nerobíš riaditeľa zemegule!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Si kokot alebo ano?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Maniak už to nefetuj. Či ideš rovno z krčmy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja si teda úroveň môjho dopytu voľbou spaľovák vs. elektro nesprzním. Predsa výrobcov zbrklo nepripravím o šancu rozšíriť ponuku tak, aby bola akceptovateľná i pre priekazne náročnejších zákazníkov.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

250km za 10minut mas na 150kw nabijacke. Gratulujem ak najdes. A ta cena potom je porovnatelna s cenou benzinu :)

so spalovacim autom prestavky mam, ale nie kazdych 200km.

Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Asi tak - s novymi dieslami, ktore inak vypustaju cistejsi vzduch ako nasavaju v mnohych mestach, mas dojazd cez 2000km a tankovanim 2 minuty ak zacnes s plnou nadrzou :)
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Tak urcite, hlavne pri tych 45 litrovych nadrziach co teraz v hone za CO2 davaju.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

kombinujes nadrz dvojkoveho pasatu s euro6 dieslovym motorom ze ti vychadza 2000km?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Teraz daj niečo pre mňa bytovkového, ako si to lacno doma po večeroch nabijem.. ak nerátam detail že naň aj tak nenaškriabem pri takých cenovkách.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Ale aj ja musím uznať že polícia, sanitka, hasiči, taxíky, MHDčky, električky a trolejbusy by mali byť použiteľné ako elektro.. zafinancuje to väčšinou štát alebo firma, tak to nikomu vrecko neutrhne a bude vzduch trochu čistejší pre všetkých (ak nerátame tie sajrajty z derúcich sa gúm). Kľudne aj firemné flotily nech to tlačia. Ale moja peňaženka zatiaľ vraví že ten rodinný dom ku tomu elektro-autu si kúpiť neviem.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Co deruce gumy... ale aj to brzdenie :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

O čistom vzduchu sa dalo vyprávať aj v 90-tych rokoch vo Viedni, keď tam bola väčšina áut už s katalyzátorom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaujímavé je, že posledných 100 rokov sa elektrické autá nikam nepohli... A čo je na tom zvláštne, v USA po ropnej kríze začali šetrnejšie autá, aj keď na tie vzdialenosti potom tie prdítka je problém s tým jazdiť tam... Potom tam začali mať úspech Japonci, ale tých tam nechceli, prišli ďalšie zdražovanie ropy a zrazu bol ten problém ešte výraznejší až prišiel Musk v podstate nahradenie jedného problému iným - batérie(popri iných)...

Fajn, ale keď bolo niečo pohodlné používať a prišla ropná kríza, mali sa zamyslieť ako dohodnúť tú ropnú krízu okočírovať a porozmýšľať, či by Arabi nemohli dodávať rovno vodík alebo radikálne pohnúť vývoj batérií v 80 rokoch(čo by Arabi financovali?), lenže dnes sú už US pomaly sebestačné s produkciou ropy(alebo budú, čo neviem či je chcené) a prichádza ešte Musk. Nejak sa v rope zvolebnieva...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takže síce nabeháš málo, len posúvačky po meste, ale stále tankuješ.. chcelo by to s autom aj do servisu, ja tankujem raz za mesiac a tých 5 minút sa prežiť dá.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na mnohych cestach maju nizsie emisie ako spalovaky a to aj ked su nabijane 100% uholnou elektrinou. Pretoze dnesne uholne elektrarne v EU maju daleko lepsiu efektivitu nez male spalovacie motory v individualnych autach!

Ked sa mi to nabija v garazi tak mi moze byt jedno ci to trva 5 minut alebo 50 minut alebo 5 hodin.

Servisne naklady maju potencial byt v buducnosti daleko nizsie, ked sa bude viac kusov predavat. Tie elektromobily su konstrukcne strasne jednoduche a ciste oproti zmetku milionov remenov, hadiciek, kokotin a chobotin v spalovaku.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Jaj, paci sa mi jak hejteri hned zacinu minuskovat, ked niekdo spomenie ze EV nabity 100% "spinavou" elektrinou je porovnatelne alebo viac ekologicky ako ich smradlavy spalovak :)

A samozrejme 100% spinavu energiu v EU nenajdes... aj tu v Slovakistane je kopec jadra a hydra.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ad negativna konotacia "Slovakistan": na celom svete su len 3 krajiny, kde podiel jadrovej energie presahuje 50%, vies ktore?
Po spusteni 3. a 4. bloku Mochoviec a "kozmetickom" pribrzdeni uholnych a inych smradlavych zdrojov budeme na 1. mieste...

Zapadna EU jadro bud ani nezaviedla v 20. storoci "lebo bakana radiacia" alebo aj ak do nejakej mizernej miery zaviedli, tak planuju alebo dokonca uz realizuju odstavenie existujucich jadrovych elektrarni bez nahrady za nove. Len Francuzi vyzeraju byt v tomto smere nepomateni.
Tvoj vyrok by som otocil naopak - v EU ani zdaleka 100% cistu energiu nenajdes.
Totiz energia z "obnovitelnych zrojov" != zelena energia. Ano solar, hydro, vietor a geotermalne ok, tam pocas prevadzky nevznika horda CO2 (mozme polemizovat o vystavbe elektrarne), ale biomasa, ktorou sa zapad dusuje aki su zeleni?
Majoritnym zdrojom do tychto elektrarni nie je odpad, ale drevna stiepka alias level jaskyna, lebo uz aj pocas priemyselnej revolucie fical na uhli kto mohol.


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Treba sadit lesy a palit lokalne drevo. Dalsie co2 nevznika, v lete sa nic neprehrieva. Ale nie holoruby a splavovanie pody.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ty hejter. A preto Nemecko a dalsie krajiny musia spustat spat Uholky, lebo im nestihaju ostane EKO friendly elektrarne.. A baterie sa same rozlozia na skladkach. Odporucam palec do ust a snivat dalej.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Neminuskuju hejteri, ale ludia, ktori sa tomu rozumeju viac nez ty, pretoze pises kokotiny. Bud vylozene klames (nechapem s akym cielom), alebo o danej teme vies barani kok a argumenty si cucas z prsta. Tak ci onak si absolutne odtrhnuty od reality
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Na servisne naklady si spomenies po 4-5 rokoch, ked tvoja bateria zdochne a budes musiet kupit novu za 1/3 ceny celeho vozidla.

Realny priklad z nasej firmy, bateria na elektormobil vratene ceny vymeny v servise 16k eur, no nekup to.


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Velmi zalezi od termomanazmentu, sposobe a rychlosti nabijania a samozrejme od poctu cyklov.
Ine je, ked auto jazdi vo firme "nonstop", neustale vyuziva rychlonabijanie, ma len vzduchom chladene baterky (vsak Nissan) a ladujes baterku do 100%... potom ti ta baterka naozaj po par rokoch zdochne. To je ekvivalent ako keby si so spalovakom jazdil stale po obmedzovac, alebo ako keby si s malym turbobenzinom neustale tahal tazke privesy... tiez ti motor za par rokov vypoveda sluzbu, lebo na to proste nebol stavany.
Ak mas vodou chladene baterky, vacsinu casu nabijas doma pomaly a len na 80%, denne spravis ca 30-50km, tak ta baterka ti zbytok auta aj prezije.

Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Tie pralalely, porovnania sú absolútne scestné. Totálne rozdielne technológie nejde ani za makové zrniečko zrovnávať.
A to je ešte plno mladých chujov, čo kamošovi programovo "prestavia" elektroniku nejakého spaľovacieho črepu na vyšší výkon a cítia sa ako frajeri. Žiaľ iba ak veľmi vypatlaní!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

ešte doplň čo porovnávaš s čím, pretože tvrdiť že elektromobil je strašne jednoduchý tak si ešte nevidel elektromobil, nieto ešte jeho schému a čo načo slúži

Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty sa vzdelavaj, lebo ozaj umries uplne tupy

Preco to EV vyhraju:

https://youtu.be/wflRRUaQpUY
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

vyberies par highlightov pozitiv, bez komplexneho pohladu na elektromobilitu ako celok. a na tom postavis tvrdenie "ev vyhravaju". Reality check - nevyhravaju a dlhe roky vyhravat nebudu.

Diskutovat takymto sposobom mozes na urovni zakladnej skoly.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

No aj... Ale...
Ak sa do toho "oprú" významní výrobcovia, potom v tomto segmente bude príliš veľa peňazí na to, aby to nemalo aspoň nejaký úspech. Neriešme kto a kde bude ťažiť Lítium, však ukážu svetu jednu absolútne nerentabilnú recyklovaciu fabriku, aby zalepili ľuďom oči i uši a všetko pôjde pekne ďalej. Len čo bude potom?
Áno, na základných a dokonca aj na strednách školách musím decká učiť, aké sú super vodíkové či elektroautá...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Spalovacie autá su mnohonásobne drahšie než elektrické, keď započítaš externality, ako sú zničené zdravie a životné prostredie.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

15minut kavicka hotdog
Odpovedať Hodnotiť:
 

a prve auta boli horsie ako konsky zaprah


Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

TO si tiež pred sto rokmi hovorili o prvých autách keď ich porovnávali s koňmi...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

vsetko pravda az na poslednu vetu.
1. su drahsie no prevadzkove naklady su nizsie. teda od isteho momentu su lacnejsie.
2. ano dojazd na jednu "nadrz" je nizsia no ak ti staci tak nie je o com. nie kazdy potrebuje jazdit vkuse 500km a viac. hlavne nie policajne auto co jazdi 70km denne.
3. nabijas v noci takze kazde rano mas plnu nadrz teda cca 300km a staci ti 70!
Ak na tvoju potrebu dane auto nevyhovuje tak to neznamena, ze len somar by si to kupil. niekto potrebuje vrtulnik, lebo nic ine jeho potrebu nevie naplnit. za to si ty somar, ze si si auto kupil?
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

presne tak, treba si totiz uvedomit, akym stylom mestskaci jazdia - bud sa niekam ponahlaju a idu naplno, alebo hliadkuju takmer rychlostou chodze - v takychto scenaroch ma aj 1.0TSI vo fabii priemerku cez 10l/100km... elektromobil na druhu stranu pri rychlosti chodze nezere takmer nic a pri agresivnej jazde velku cast spotrebovanej energie naspat rekuperuje pri brzdeni
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

To je čo za slovo "rekuperuje"? A to si naozaj myslíš, že nejaké nabíjanie chemického článku začne do 5 sekúnd???
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

ale pri zásahu nesmú zabudnúť vypnúť majáky. Tak ako MP v Šali.alebo v kufri nosiť generátor
Odpovedať Hodnotiť:
 

LPG Duster by im nestacil?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Noo, keď to už takto podrobne analyzujeme, tak Bioplyn Duster by im možno stačil viac :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Treba skolenie aby nedobijali pendrekom.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Na nekonšpiračnej stránke zse majú kalkulačku nákladov diesel,benzín vs elektrika:

https://zsedrive.sk/

A zistíte že tieto štátne orgány o 70% úspore len klamú. Nehovorím už o tom načo im je taká veľká krava ako hento. Návratnosť je ale katastrofálna. A to nehovorím o tom že toto sú nabíjačky zse. Čiže pokiaľ človek nenabíja na nočný prúd a doma , ale niekde za drahé prachy vonku, tak rozdiel medzi moderným dieslom je fakt minimálny. Takže ide o to kupovať predražené elektromobily. A nahradiť všetky autá elektrikou by znamenalo postaviť zopár/veľa/ atómoviek.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Písať nezmysly bez nejakych podkladov je v tejto dobe to najjednoduchšie - každý je “expert” ma svoj názor a šíri ho ako variant delta.

Keby boli všetky auta na Slovensku načisto na elektrinu, spotreba by sa zvýšila o 20 max 30%.
Takze tie dva bloku to vykryjú bez problémov aby sme boli “kotlebovsky” sebestačný.
Samozrejme úlohou prepojení sieti je si vypomáhať v case nedostatku/prebytku.

O čom by sme sa mohli baviť je optimalizácia nabíjania, tak aby sa nepretazila sieť (=koncové trafostanice).

Skúste si predstaviť model, kde doma auto nabijete lacnou energiou v case prebytku energie a počas dňa (keď je auto zapojené do siete), odovzdávate energiu do siete, keď je jej nedostatok.
Samozrejme aj pre pocit nezávislosti, v prípade potreby napájať takto svoj dom.
Potenciál úložnej kapacity v autách (aj keby na to bola určená len kapacity 10% batérie) je obrovský.

To je asi vízia do budúcnosti. A teraz prosim expertné narozory, prečo je to nezmysel. Rad sa niečomu novému priučím.



Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

tak to určite bude efektívne, jedným meničom/nabíjačkou nabíjať so stratou aku v aute, povoziť sa a potom s druhým meničom/nabíjačkou napájať napr. dom a takto stále dookola.
V prvom rade si treba uvedomiť že distribučky (ZSD,VSD, SSD) "žijú" na kapacite siete ktorá bola vybudovaná v socializme pre veľké závody-odbery t.j. boli veľké elektrárne a veľké odbery - závody a všetko sa kompenzovalo + prebytky energie sa pretlačili maďarom. teraz to rozkúskujme na milión zdrojov/odberov každý s nejakou stratou
Odpovedať Hodnotiť:
 

Písať nezmysly bez nejakych podkladov je v tejto dobe to najjednoduchšie - každý je “expert” ma svoj názor a šíri ho ako variant delta.

Keby boli všetky auta na Slovensku načisto na elektrinu, spotreba by sa zvýšila o 20 max 30%.
Takze tie dva bloku to vykryjú bez problémov aby sme boli “kotlebovsky” sebestačný.
Samozrejme úlohou prepojení sieti je si vypomáhať v case nedostatku/prebytku.

O čom by sme sa mohli baviť je optimalizácia nabíjania, tak aby sa nepretazila sieť (=koncové trafostanice).

Skúste si predstaviť model, kde doma auto nabijete lacnou energiou v case prebytku energie a počas dňa (keď je auto zapojené do siete), odovzdávate energiu do siete, keď je jej nedostatok.
Samozrejme aj pre pocit nezávislosti, v prípade potreby napájať takto svoj dom.
Potenciál úložnej kapacity v autách (aj keby na to bola určená len kapacity 10% batérie) je obrovský.

To je asi vízia do budúcnosti. A teraz prosim expertné narozory, prečo je to nezmysel. Rad sa niečomu novému priučím.



Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nevravim, ze je to nezmysel, ale treba tam kalkulovat s mnohymi premennymi... treba si totiz uvedomit, ze cim blizsie si k spotrebitelovi, tym mas vacsie prenosove straty. Takze keby si chcel zapojit 10% kapacity baterie do siete na vykryvanie spiciek pocas dna, tak kvoli stratam pri konverzii a prenose minies ekvivalent minimalne 2x tolko energie, co na SK zrejme nehrozi... ale ano, pokial sa napr. Nemci vzdaju kompletne jadra a nahradia ho volatilnymi obnovitelnymi zdrojmi, tak toto moze byt riesenie na vykryvanie spiciek.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Volatilný, akože nestálymi zdrojmi energie? A to by už kto robil? Či bude niekto furt bušiť do jadrových elektrární, aby sme ani nedokončili 3 a 4-tý blok Mochoviec? To je čo za blbosť?
Odpovedať Hodnotiť:
 

"..ze cim blizsie si k spotrebitelovi, tym mas vacsie prenosove straty..."

- nemá tam být "!čím dalej!! od spotrebitela" ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

biznisy krachuju lebo kovid ale peniaze na auto pre fizlov sa najdu ako nic? #slovensko
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

tak nikde nebolo spomenute, ci auto kupovali cash alebo na leasing alebo na operativny leasing... ak ho nekupovali cash (co predpokladam), tak mesacne splatky + prevadzkove naklady budu velmi podobne spalovaku, takze ziadne peniaze hladat ani nemuseli...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takže k win/apple, iPhone/Android nám pribudla téma elektrika/spalováky :-).
Odpovedať Hodnotiť:
 

stacila by im aj dacia ..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Výhoda elektrických aut je, že keď začnú hromadne odchádzať vzniknú obrovské skládky batérií ktoré sa nebudú dať ekologicky zlikvidovať a deti ekológovi ktorí sa na téme teraz priživujú sa budú priživovať tiež. Ako mi raz povedal jeden ekológ vyrobíš problém ktorý neexistuje aby si ho mohol akože riešiť a ak vznikne skutočný nevadí budeš ho tiež riešiť len akože.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Opat dalsia mylna predstava o bateriach...
Baterie elektromobilov sa skladaju z viacerych (jednotky az desiatky) modulov, moduly sa skladaju z viacerych (desiatky az stovky) clankov. Ak ti "odide" bateria v elektromobile, tak vacsinou su na vine 1-2 odidene moduly, pricom v ramci nich su na vine jednotky clankov.
Takto odidena bateria je povacsine dosledkom zleho termomanazmentu (vzduchom chladene baterie), avsak je velmi dobre repasovatelna (radovo stovky eur za material+pracu) a uz aj na SK existuje firma, ktora toto robi.
Ak mas dobry termomanazment, tak jednotlive clanky v ramci modulov odchadzaju rovnomernejsie a teda ked odide cela baterka, tak sa oplati vymenit ju kompletne celu. To ale neznamena, ze uz nie je dalej pouzitelna - napr. priamo Tesla pouziva dobre clanky z takychto odidenych baterii do svojej Powerwall. Rovnako tak exsituje vo svete plno firiem, ktore sa takemuto "scrapingu" a upcyklacii starych baterii venuju.
Takze nemalujte zbytocne certa na stenu...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Myslíš tých vyše 7000!!! článkov batérií čo je v jednej autobatérií TESLA motor autiaku? Fúha, tak potom rozoberaj a vymieňaj! To s tým power neviem čím si si čisto vymyslel, a ak aj nie, je to celkom drahá ujovina pre ujov v garážach. Oni tie batérie tam nie sú poukladané ako kedysi 4 baterečky v discmane. A keby aj, kto by to chcel, kto by to robil?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Precitaj so ako to funguje napr. v Kia- hyundai, ty trolko
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ako?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nech si kúpia čo chcia nie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Mohli mať 10 ebikov .každý svoj:d
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

..a televizor pojdu na RIEKU NITRU pozerat!

sú to dementi, lebo išli do 3.triedy, a vyšli z 5.!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to proste terno, inak by to predsa nekúpili, no nie? :D

Len by ma zaujímalo, prečo by si nejaký policajt nemohol kúpiť auto aké on chce. Keby chcel naháňať ľudí ako napríklad tých spod Tatier, čo spôsobili smrteľnú nehodu slovenského vodiča alebo nejaké preteky v protismere, do kopca keď si bežný človek nie je istý svojím životom na ceste. Len neviem či by nadbytok takých policajných áut na ceste nespôsobilo viac nehôd... :D Povoziť sa potom v policajnom aute by bola česť ako v Simpsonovcoch pre Barta... :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.birdz.sk/thunderstorm/ obrazok/b/1085273-foto.html

mno vidiš, karxi - pravdu som mal, a mám, nakonec (bohužial) ja, - lebo ten svet ozaj není (~~rovnostársky) spravodlivý..

..a *čert dává všechno jen na 1 kopu!*

..1 sa až neskutečne darí, napr.tej dievči, má
( IT ) profesi,
úspech,
penez,
krásu,
mladost, věk (čas)
vztahy,
atd..

..a ešte aj priamo "LUCK in Games hazard, - štestí

..a ešte aj vyhrá !!!

dost velkú sumu
(relativne..)

..a ozaj, priam diabolské, štastie,
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

uf...
a ten most tam už opravili?

majú tam most, asi v havarijnom stave, cez ktorý sa chodí len v jednom pruhu, vedľa je provizorný most pre opačný pruh a aby ste sa dostali na ten provizorný tak musíte ísť cez lidl parkovisko.

jasné, za tých 35 litrov most neopravia, ale mám z toho takýto pocit: nemám na opravu mostu tak si kúpim auto za 35litrov veď prečo by som si mal kúpiť daciu za 10litrov ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

uvedomujes si, ze mesto s mostom nemusi mat vobec nic? Ze za most zodpoveda sprava ciest alebo bohvie kto je dalsi spravca? U nas tiez mesto neustale urgovalo aby kompetentni riesili urychlene stavbu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

f khežmarku ma studijko failturblog spolu ghoebelsom seňorom mašurkom, syntol jankom a ozajstnej těmnote šedej eminencii fasizmu doktor pavlik. cele to mesto vyzera ako srdce pakistanu,,, nakupuje tam cele dilí na trhoch. skvele podtatranske mestečko, v noci je naozaj krasne
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vraj dovážame cca 30% el. energie. A tom som ešte pred pár dňami známemu tvrdil, že každý štát má nastavenú výrobu a spotrebu aby bol niekoľko % v prebytku. Ale my sme v hlbokom mínuse!!!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Vraj predavame rakusakom
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dost pochybujem, rakusaci su takmer permanetne vyhraneni voci nasim JE. Takze nakupuju tu fuj energiu od CZ (temelin, dukovany) alebo HU (paks)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nase by im vadili a ceske jadro by bolo ok? To vyzera logicky ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Proste nás sabotujú...
vraj okolo 30% elektriny dovážame.
Nie je to blbosť??
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nehladaj v tom logiku ale zelene pokrytectvo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No, to este len zistia, ako naleteli .. 370km ano, ale ak tam budu dvaja, v zime budu kurit a niekoho nahanat v meste, tak to nebude 370ani nahodou. Padne im to tak na 200km a to este budu velmi radi. Ak v tom budu vysedavat a kurit, tak aj menej. A po 4 rokoch to budu nabijat kazdy den a mimo mesta sa neodvazia :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Odkedy mestski policajti niekoho nahanaju alebo chodia mimo mesto?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mestsky potrebuju akurat odviest papuce. A to aj 40-kou staci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kežmarok to nie je náhodou rodisko Janky Hospodárovej?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár